5 Eylül 2019 Perşembe

DÜŞLER

DÜŞLER
Bir gün buralarda, bir Orion vardı diyecekler
eARTh'ın yukarılarında, bir sokakta
protonla beslenen canlılar
ve sürekli değişen faz diyagramlarıyla
belki de bir Atbaşı.
*
Satürn diye bir şey vardı evet belki
belki de Jüpiter'di kim bilir
onların kolonyal şapkalarına benzer
ama şimdi ne yazık ki
hiçbiri evet hiçbiri.
*
Büyük annem vardı benim
adı Tanjant'tı belki
büyük babası Pera'da
yitirmişti can yeleğini.
*
Uzakta hala sırıtıyor Newyork
ve ölmek istemiyor bir türlü Konstantinapolis
ama her şey bir diyagram şimdi
ve küllerin arasında geziniyor
gölgelerin gölgeleri.
*
Bir gün buralarda biri varmış diyecekler
saymakla bitmez belki, ama kimdi onlar
yılan oynatıcısı bir Sih mi?
dağlardan ve ırmaklardan ziyafet masasıyla
şanı yayılmış Darius?
kimlerdi onlar!..
*
Bir elin parmakları değil şimdi
belli ki tanrıları çekip gitmiş olmalı
her şey dijitaldi belki
belki de bildik illüzyonlar.
*
O gezegene bir bakın şimdi
orada da yoklar, kurtulmuşlar acılarından
görkemli sanrılarıyla, balkonlarından
*
Son İç Çekiş'in öyküsüydü bunlar
bir daha ki gelişimizde
cennet-cehennem olmayacak bil ki
diye haykırıyor biri.
*
Düşlerde bile canlandıramadığımız
o anılarda şimdi...


***


MELANKOLİNİN KIRILGAN TARİHİ
Başını koyar koymaz uyuyandan gözlerini istedim
Düşlerinde bile gülümseyenlerden düşlerini
Efemera işleri ve madalya düşkünlerinden cesaretini
İbrahimilerden sabırlarını
Ve şeytan geçitlerinden hilelerini istedim.
Tanrı sancısıyla kıvranandan tanrılarını
Ucuz saat takan ve üçüz çocuklara bakandan niyetini
Beklentilerini umut tacirlerinden
Ve çiçek yetiştiricilerinden cennetlerini istedim
Kaale almadılar
Gitmek istedim.



***



ELENİ

Son orbitalde, eşit  sayıda
elektronlarımız var Eleni,
atomlarımızla  dokunmadıkça
öpüşmüş olamayız.

Helyumun valans kabuğunun
yüksek seviyeli proton kabzasıyla,
üç boş P orbitalinin
ülkesiyiz biz.   

Skandiyum ve itriyum  komşularımızsa
soygazların  organları neden yetersiz,
bir Madelung kuralıyla boğuşmaktayız biz,
militer bir dizilim.                                                                                                                                                                                                                                                     
Eleni, aktinyum, lütesyum
ve  lavrensiyum teyzelerimiz.

Rölativistik etkiler
uyduların trafiğini düzenleyecek
Spartalı polisler
gereksiniyor!

Sebum salgısı oranı düşük
Güneş rüzgârları esmiyor.

Van Allen kuşağıyla bezeli
melankolik bir dünya bu.

Taç küreler, fraktal sondalar
kozmik  radyasyonun yapı taşları
Sri Lanka'nın cennet kuşlarıyla dolu.

Samanyolu'nda hep senin izini  sürüyorum
sonsuzluğun sisleri arasında  yitip giden.

Hiç bir umudum yok, hiç bir beklentim yok senden.                                       

Tanrıların çatıştığı, bir sabır kuşağıyım.

Cehennemi olanaklarla süslü dünyada
bir  Sisifos Söylencesi olmak istiyorum ben!..




***

ANOMALİ

Dijital bir ütopyayım ben

Kompütürüyle oynayan

Ölümünü gören adam

Webin Weber'iyim inan

*

Dry, dry, dry!

*

Soft bir mikrosoftum gece

Book dolu bir feysbuk içinde

Senegal ve Dakar,

Burkina Faso ve Neptün

Benliğim youtube benim

*

Hungry, hungry, hungry!

*

Para ve paranoyayım ben

Akdelik ve karadeniz

Tarsus'un uydusu Kıtmir

Nostradamus ben, sen Pavlus

*

Dirty, dirty, dirty!

*

Siber bir zorbalığım inan

Silikon yiyen havyar

Ekranın arkasında kim var

Ejderin yoldaşı ceylan

Bak kollarım solucan

Manipüle bir canavar

*

Heart, heart, heart!

*

Bir fare oburuyum ben

Masallar vardı eskiden!..




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder